Handelsbetingelser

Betaling.

Ved Bedre Nætter Outlet kan der gebyrfrit betales med: Dankort, Visa, Visa Electron og MasterCard. Vi forbeholder os ret til at opkræve gebyr ved betaling ved brug af firmakort udstedt i EU og ved brug af kreditkort udstedt uden for EU.

De konto-oplysninger, der indtastes ved køb af varer, bliver sendt direkte til NETS i krypteret form (SSL), som det kun er dig og NETS, der kan læse.

Det betalte beløb, vil stå reserveret indtil varen bliver sendt. Når varen er sendt trækker vi beløbet fra din konto.

Køb i outletten.

Senge, ved Bedre Nætter Outlet, er komponenter sendt tilbage igennem Bedre Nætters prøvepolitik. Sengene har være ude at blive prøvet i maksimalt 100 dage, og er derfra taget retur. Sengene sælges deraf som returvare, og kan have enten transportsnavs eller små fejl, som Bedre Nætter Outlet efter bedste evne gør opmærksom på ved salg. Prisbesparelsen der er givet ved salg betyder, at man som køber skal forvente, at der kan være små kosmetiske fejl. Modtager du noget med graverende fejl, som gør brug af sengen umulig heriblandt funktionelle skader vil du altid kunne rette henvendelse til os.

Leveringsbetingelser.

Vores leveringstid varierer afhængigt af produktet. For vores fuld retur senge og sovesofaer er den typisk 12-25 hverdage. Leveringstiden for vores Mollis-produkter ligger mellem 35-45 hverdage. Dertil er der mellem 30-50 hverdages levering på en ny sovesofa. Vi kan ikke garantere leveringstiderne og tager forbehold for eventuelle forsinkelser ved bl.a. bestilling og andet. For vores Mixer-senge kan leveringstiden variere, og du er altid velkommen til at efterspørge et specifikt tidsinterval for en bestemt seng.

Du kan altid forespørge en ønskede dato for levering, og så vil vi efter bedste evne forsøge at levere der. Køber kan dog være garanteret, at sengen som minimum ikke dukker op tidligere, såfremt ønskede leveringsdato er ude i fremtiden. Hvis en præcis dato er ønsket, vil der kunne gå yderligere 2-4 hverdage afhængigt af, hvor travlt der er ved speditøren, og hvor du bor i Danmark.

Levering til kantstenen dækker brofaste øer. Vi kan arrangere levering til ikke brofaste, men leveringstiden vil være forlænget, og der skal påregnes en udgift. Skriv til os, enten via en igangværende samtale, vores mail outlet@bedrenaetter.dk eller ring til os, for at høre mere om prisen.

Der tilbydes følgende yderligere leveringsmuligheder:

Levering med indbæring: DKK 499,-
Levering med indbæring og montering: DKK 899,-
Levering med indbæring, montering og bortskaffelse: DKK 1.499,-

Vi tilbyder ikke indbæring, montering og bortskaffelse på ikke-brofaste øer.

Ombytning af fastheder.

Ombytning af fasthed efter levering.
Ønskes en ombytning af springmadrassens fasthed, tager vi en springmadras fra vores returlager til ombytningen. Køber kan vælge frit mellem medium, fast og ekstra fast mod et gebyr på 750,- pr. springmadras, hvilket er inkl. levering til kantsten. Leveringstiden kan variere grundet travlhed. Du kan altid efterspørge leveringstiden ved henvendelse. Køber står selv for nedpakning og emballering af den gamle springmadras.

Ombytning af fastheder inden levering.
Det er muligt at ombytte springmadrassens fasthed på sin købte seng med et gebyr på 500,- pr. springmadras, inden sengen bliver afsendt til levering.

Returpolitik.

Du har ved køb af outlet-seng 30 dages prøvegaranti. Vil du derfor returnere sengen, afhentes varen på din adresse mod et håndteringsgebyr på 1000,-. Dette beløb modregnes kreditnotaen, som sendes til dig, når sengen er hentet. Afhentningen inkluderer nedpakning og emballering.

Bemærk, at sengerammer er ekskluderet fra nedpakning af vores fragtselskab. Du betaler derfor ikke de 1000,-, men skal selv stå for nedpakning og afhentning ved kantstenen. Køber modtager en besked omkring afhentningen fra fragtmanden, maks 12-20 hverdage efter returen er oprettet. Køber skal være på adressen ved afhentningen.

Før Levering

Inden modtagelsen, bedes du sikre, at det købte produkt kan transporteres via eventuelle trapper, gange eller døre til den ønskede placering.

Levering til kantsten betyder nærmeste kantsten, hvor fragtmanden kan komme til med sin vogn. Hvis stier, indgange eller vejforhold er for smalle eller på anden måde blokerede, kan fragtmanden enten afvise leveringen eller – efter aftale med dig – aflæsse varerne i nærheden.

Hvis du har bestilt indbæring, bedes du sørge for, at der er fri passage i dit hjem. Af sikkerhedsmæssige årsager skal chaufførerne bære sikkerhedssko og kan derfor ikke tage dem af under leveringen. Vi anbefaler, at du beskytter gulvet med plastik eller anden afdækning.

Ved Levering (transportskade, indbo og manglende dele)

Sørg for at kontrollere, at alle komponenter er til stede. Dette kræver, at alle pakker åbnes, og at delene gennemgås i henhold til ordrebekræftelsen.

Ved visuel inspektion skal du også tjekke for åbenlyse skader, der kan være opstået under transporten. Plast- og papemballage beskytter produktet; eventuelle huller i emballagen bør kun noteres, hvis de har medført synlige skader på selve varen.


Hvis modtagelse kvitteres uden indsigelser, kan der efterfølgende ikke reklameres over transportskader. Hvis der er skader på indbo, manglende eller beskadigede varer, skal dette noteres på fragtbrevet, inden fragtmanden forlader stedet. Ret derfor henvendelse til fragtmanden og bed ham notere mangler eller skader. Kvitter herefter for modtagelsen, men sørg for, at eventuelle mangler eller skader er angivet på fragtbrevet.

Dernæst bedes du kontakte os på outlet@bedrenaetter.dk og oplyse dit ordrenummer samt en beskrivelse af problemet. Dette skal ske inden for 24 timer, særligt hvis der er tale om skader på indbo. Bedre Nætter kan ikke holdes ansvarlig for skader på indbo, hvis indsigelsesfristen ikke overholdes.

Opbæring, montering og bortskaffelse.

Ved køb af indbæring bedes du sørge for, at der er fri passage i dit hjem. Af sikkerhedsmæssige årsager skal chaufførerne bære sikkerhedssko og kan derfor ikke tage dem af under leveringen. Vi anbefaler, at du beskytter gulvet med plastik eller anden afdækning.

Ved køb af opbæring og montering bærer fragtmanden varen ind og monterer den i det rum, du ønsker, såfremt der er fri passage.

Bemærk venligst, at vi ikke tilbyder montering af sengerammer og væghængte sengegavle, da vi af forsikringsmæssige årsager ikke kan bore i vægge.

Ved bortskaffelse skal varen, som skal bortskaffes, være skilt ad, så den er til at tage med for fragtfirmaet. Det vil sige at eks. sengerammer skal være skilt af, boxmadrasser skal stå med ben skruet af osv. Generelt skal produkterne være i en form, hvor de er til at fragte ud af boligen for fragtfirmaet, uden der skal bruges tid på opdeling.

Manglende skruer, madrasbremser og iPad-holder.

Ved køb af vores fuld retur sengerammer, sovesofaer eller elevationssenge gør vi opmærksom på, at vi tager ikke forbehold for manglende skruer, knirkelyde, madrasbremser og iPadholder eller andre fejl/mangler. Vi har efter bedste evne samlet alle skruer og dele, der skal være til at samle varen.

Det vil være købers ansvar at finde manglende skruer, madrasbremser, iPadholdere eller andet, som kan afhjælpe varens stand.

Reservedele kan købes hos os mod en merpris.

For Mome/Moma-modeller kan opbevaringsrummet i nogle tilfælde have mindre skader som revner eller brud, som Outletten ikke dækker.


Garanti.

Du er underlagt samme garanti på komponenter som ved bedre nætter. Har sengen derfor 15 eller 25 års ramme og fjedergaranti, så vil du også have dette ved Bedre Nætter Outlet. Bemærk, at garantien på motoren på en elevationsseng er fem år og kan derfor være udløbet. Kontakt Bedre Nætter Outlet på mail, hvis uheldet med din motor skulle være ude.

Reklamation.

Du har 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Bemærk venligst, at der under bunden af enkelte sovesofaer er monteret et transportstof. Stoffets eneste funktion er at beskytte sovesofaen mod støv under transporten. Stoffet kan let gå i stykker, men da det ikke har anden praktisk funktion, betragtes en beskadigelse heraf ikke som en reklamation.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Klagegang.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kontakt@bedrenaetter.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
naevneneshus.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Enhver tvist mellem forretningen og kunden er underlagt dansk lov.